Obs, frakt ingår i priserna över 300,00.
Orderbekräftelse
Vi bekräftar att vi mottagit din order genom att det går ut en orderbekräftelse till din e-mail adress. Får du ingen - kontakta oss för säkerhetsskull. Kontakt på e-mail: butik@200000.se eller telefon: 019-20 00 00.
Betalning
Klarna och alla deras alternativ. Betala bara till Klarna om du är privatkund.
Frakt
Fri frakt över 300,00 annars tillkommer 39,00. Vill du handla som företag och stora volymer tillkommer frakt.
Rabatter
De flesta av våra produkter har en prisstege (stafflade priser). Ju fler antal desto billigare pris. Ibland kan vi ha en kampanj och du kan då ange en rabattkod i kassan där du fyller i personuppgifterna.
Allmänna villkor
Du måste ha fyllt 18 år för att handla i vår Internetbutik. När du bekräftat köpet genom att sända iväg din order har du också godkänt våra köpvillkor och därmed lagt en bindande order.
Leveranstid
När du beställer en vara så skickar vi den inom tre arbetsdagar. När den anländer till dig, beror sedan på vart i Sverige du befinner dig.
Leveranssätt
Varorna skickas med PostNord Varubrev eller DHL Service Point.
Pris
Samtliga priser anges i Svenska Kronor inklusive moms. För kosttillskott och hälsokost är momsen 12%. Du kan högst upp på sidan byta och se priserna utan moms. I priset inkluderas moms, frakt och expeditionsavgift.
Öppet köp / Returer
Du har rätt att ånga ditt köp inom 14 dagar enligt distans- och hemköpslagen. Varorna måste ha skickats från Dig som kund inom dessa 14 dagar, annars så uteblir återbetalningen. Returnerad vara skall vara hel och obruten samt väl packeterad. Du som kund står för returfrakten. När vi erhållit varan återbetalar vi dina pengar. Är returen ofullständigt frankerad kommer vi ta betalt för det innan pengarna betalas tillbaka. Skulle varorna vara skadade eller öppnade så återbetalas inga pengar.
Ej uthämtade varor
Outlösta paket debiteras med 250:- för administration och den returfrakt som Postnord eller DHL fakturerar oss. Har du av ömmande skäl inte kunnat hämta ut ditt paket så kan vi skicka det igen mot en avgift på 149:- för administration och ny frakt. Om ett paket skickas från oss och du som kund inte hört av dig inom rimlig tid (7 dagar), så förutsätter vi att du fått paketet. Kommer sedan paketet tillbaka till oss så räknas det som om du inte hämtat ut paketet. Det ligger på kundens ansvar att meddela Hälsobutik 2000 inom 7 dagar att du inte fått något paket eller att speditörren ej meddelat dig som kund via sms, e-mail, brev eller telefon. I de fall där speditören intygar att de levererat försändelsen t.ex. till din brevlåda men kunden påstår att så ej är fallet, står tvisten mellan kunden och speditören. Hälsobutik 2000 frånsäger sig allt ansvar i dessa fall och kommer kräva betalning för produkterna.
Avbeställda varor
Om du avbeställer en vara efter att den gått iväg från oss så kommer vi debitera dig för fraktkostnaden samt 100 SEK.
Reklamation
Är en vara skadad, har något fel på innehållet eller att du misstänker att någon manipullerat med förpackningen skall du anmäla det till oss inom tre arbetsdagar. Du kan ta en bild och skicka till oss med en beskrivning av felet.
Reservation
Algine Products Sweden reserverar sig mot fel på varan där förpackningen är bruten vid ankomsten till kund. Skulle detta ske, skicka tillbaka varan så får ni en ny. Vi reserverar oss för förseningar förorsakade av PostNord eller DHL samt andra Force Majeure förfaranden. Vi reserverar oss mot publiseringsfel på hemsidan och förbehåller oss rätten att korrigera detta i efterhand. Vi reserverar oss mot tekniska fel samt slutföräljning av vissa varor i samband med kampanjer etc.
Integritet
Ingen kunddata så som personnummer, adresser eller kontaktuppgifter (mobil, telefon, e-mail) lämnas till tredje part. All data hålls lagrad så att den skyddas mot dataintrång samt att våra datorer är kodade. Vi följer GDPR.
Fakturering
För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte heller ha några betalningsanmärkningar som kontrolleras innan varorna sänds iväg. Enligt lag får du ett meddelande från Ratsit att en upplysning är gjord, men den ligger inte till last för dig vid t.ex. en låneansökan. Har du betalningsanmärkningar kontaktas du och ges chansen att förskottsbetala till vårt plusgiro eller via Swish. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar och börjar gälla när försändelsen når ditt utlämningsställe. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift på 60 SEK samt dröjsmålsränta med 8 % per månad. Ingen extra kostnad för fakturaköp. Betalning sker till Plusgiro 2130350-8 eller bankgiro 833-7388. Om betalning inte sker i tid går fakturan vidare till inkasso (Intrum).
VAT-nummer:
SE556973473301
Organisationsnummer:
556973-4733